31 Ekim 2012 Çarşamba

323 - İnternet Tabanlı Programlama-Proje Ödevi_grup8-Bereday


ALIŞVERİŞ SİTESİ
               
ANALİZ RAPORU

Analiz bir konuyu (maddi veya düşünsel) temel parçalarına ayırarak, daha sonra parçaları  ve aralarındaki ilişkileri tanımlayarak sonuca gitme yoludur.(toplumdusmani sitesi-aynen)

Analiz yaparken öncelikle ortada bir problem olmalı, daha sonra bu problemin çözümü için problem analizi yapılmalı, problem analizi ise temel probleme ulaşmak için konu ile ilgili problemlerin, bu problemlerin taraflarınca, neden sonuç ilişkisine göre sıralanması, bu sıralama üzerinde uzlaşılması çalışmasıdır.(Kasif sitesinden- aynen) yani problemin çözümünde izlenmesi gereken yolların belirlenir, yöntemlerin geliştirilmesidi,ir. Bir sonraki adımda Site kurucusunun kendine bir hedef kitle seçmesi lazım, bu kitlenin ise bazı özelliklere sahip olması beklenir. (Bilişsel, duyuşsal, psikomotor vs. özellikleri, bilgi seviyeleri gibi) Çözümler, işte bu kullanıcının özelliklerine göre geliştirilir. Daha sonrasında projemizi oluşturmaya başlarken ne gibi ortamlardan yararlanacağımız, projemizi hangi ortamlarda geliştireceğimiz bu aşamada önemli. Ayrıca katılımcıların bu projeden kazanacakları bilgi ve beceriler, bunun sonucunda yapması beklenenler bir bir belirlenir. İçeriğin oluşturulması hangi konuları içerecek, bu safhada sitenin hangi amaçla yapıldığı unutulmamalıdır. Projemizde problemin çözümünde  istenilen hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığına karar vermek için bir değerlendirme stratejisi belirleriz. (moodle- yorum)

İhtiyac Analizi
Günümüzde çalışan bireylerin hızla artması ve günlük ihtiyaçlarına zaman ayıramaması, pratik çözümler beklemesine ve bunun sonucu olarak masa başından alışveriş ihtiyacını doğurmuştur.
Engelli insanların ihtiyaçlarını kendi başına gidermek istemesi, dışarı sık sık çıkamaması elinin altındaki internet ile oturduğu yerden alışveriş yapıp ihtiyaçlarını giderme ihtiyacını doğurmuştur,
Bireylerin çok nadir bulunan, stokta bitmiş yada özel bir eşyasını almak için alışveriş sitelerine  yönelmesi,
Alışveriş sitelerinin dışardaki mağazalardan daha uygun fiyata alması,
Aradığı bir ürünü internette daha kolay ve hızlı bir şekilde bulması,
Ayrıca ürün değişimi, iade gibi kolaylıkların sağlanıp bir tık ile adresine teslim edilmesiyle müşteriyi yormaması,
Özellikle fazla vakti olmayan bireylere, az zamanda çok iş yaptırarak zamandan tasarruf sağlaması,
Aradığı bir ürünün birçok çeşidini, modelini ve markasını kolayca bulup karşılaştırabilmesi,
Dolayısıyla bireylerin günlük ihtiyalarının alışverişini, oturduğu yerden internet aracılığıyla hızlı bir şekilde yapması için alışveriş sitesi kurulacaktır. Bu sitelerin en önemli avantajı zamandan tasarruf saplamaktır.

Kullanıcı analizi
Sitemizi oluşturuken projenin ilgisini belirlemede sorulacak ilk soru “proje kimlerle ilgilidir?” şeklinde olmalıdır.Bu kişiler ise şu özelliklere sahip olmalı;(Kaşif sitesinden- aynen)

Sitemizi kullanacak muhtemel kişiler ergin, kendi kendine karar verebilen ve özgür bireyler olmalı,
Mağazaları tek tek gezemeyecek kadar yoğun biri olmalı.
Bilgisayarı,interneti iyi kullanan ve az da olsa teknolojiyle ilgilenen,
Online alışverişte ihtiyaç duyulan kredi kartına sahip olması (Çünkü müşterimiz bu şekilde  ürünü satın alabilecek),
İnternette alışverişe, aşina olan ve güvenen bireyler olmalı,
Kendi ihtiyaçlarının farkında olan ve giderilmesi için en etkin yola karar verebilen,

Ortam analizi
Sitemizi kurarken Easyphp 'yi kullanacağız
Sitemize müşteriler kullanıcı girişi ve şifreyle, alışveriş yapabilecekler bunun için bir veri tabanına ihtiyacımız olacak MySql, Sqlite,
Sitemize koyacağımız resimlerin düzenlenmesi için  Picassa, Adobe Photoshop CS5 programı,
Bunun yanında arayüzleri tasarımı için, Adobe Dreamweaver CS5 programı,
Sitemizin bağlanmak için İnternet Explorer, Google Chrome kullanacağız.

İş-Görev analizi
İnternette güvenle alışveriş yapabilir,
Online alışveriş ile, kısa bir vakit harcayarak  ihtiyaçlarını giderebilir,
Online alışveriş ile neyi hangi bölümde bulacağını bilir ve zamandan tasarruf eder,
Online alışverişte kredi kartı işlemlerini ve kargo işlemlerine aşina olup alışveriş yapabillir,
Aradığı ürüne yakın markaları, modelleri ve çeşitleri bilir, yapacağı alışverişte karşılaştırmalardan yararlanır.

Hedef analizi
Daha çok iş hayatında olan alışverişe zaman ayıramayan müşterilerimiz için hazırlanan sitemizde alışverişin kolay ve hızlı olmasının sağlanması,
Alışveriş sitemizi kullanan müşterilerimiz marka çeşidinin çok olmasıyla istediğini bulabilmesi,
Sitemizin bay- bayan-çocuk bölümlerinin olmasıyla alışverişi daha pratik yapmalarını sağlanması,
Markalarında kendine ait reyonlarında müşterinin aradığı ürünü daha kolay bulmasını sağlanması,
Kaliteli ve güvenilir online alışverişle ihtiyaçlarını giderebilmesi.

İçerik analizi
Alışveriş sitemizin giriş arayüzünde müşterinin kullanıcı adı ve şifresiyle login olması istenecek eğerki sitemize üye değilse, kullanıcı kayıt formu doldurması istenecektir.
Eğerki müşterimiz önceden kayıt olmuşsa, login olduğunda Anasayfaya yönlendirilecek,
Anasayfamızın orta bölümünde kampanya olan markalar ve markalara ait resimler yer alacak, müşterimiz bu resimlere tıklayarak o markanın ürünlerinin olduğu sayfaya yönlendirilecek,
Anasayfamızın hemen yanında bay- bayan-çocuk olarak bölüm bölüm ayıracağız bunların alt kısmına açılır butonla markalar olacak, müşterimiz burdanda markalara ulaşabilecek,
Yine sağüst kısımda müşterinin kullanıcı bilgilerini düzenleyeceği Bilgilerimi düzenle ve sepete ekle bölümü ve yardım butonu olacak.
Bilgilerimi düzenle kısmında kullanıcının adını-soyadını, doğum bilgilerini, yaşadığı şehri, email adresini, normal iletişim adreslerini değiştirip gücelleyebileceği bölüm olacak,
Sepete ekle kısmında müşterinin aldığı ürünler, adet sayısı, ürünün fiyatı gösterilecek,altında kargo ile yollanacağı adres bu adresin üzerinde düzeltmeler yapılabilir, en altta kredi kartıyla ilgili işlemler var,
En sağında ise yardım butonu olacak burayı tıklayan müşterimiz ürünün iade ve değişim koşulları, ödeme seçenekleri, sıkça sorulan sorular gibi seçenekler olacak,
En altta müşterinin Sitemizle ilgili hakkında, iletişim numaraları yer alacak,
Alt sağ köşede müşterilerimizden bizi değerlendirmeleri açısından anket, müşterilerimizin sitemizde görmek istediği markalar, yine sitemizden beklentileri için beklentileriniz ve son olarak yorum yap kısmında müşteriden genel bir yorum alabilceğiz.

Değerlendirme stratejileri
Alışveriş sitemizin amacına ulaştığını ölçmek için müşterilerimizden değerlendirme anketi doldurmalarını isteyeceğiz. Anasayfamızın alt kısmında hangi markaları görmek istersiniz ve beklentileriniz kısmı olacak böylece müşterimizin bizden beklentilerini ve isteklerini alabileceğimiz bir yorum butonu olacak. Böylece müşterilerimize ulaşarak amacımıza ulaşıp ulaşılmadığını kontrol edeceğiz.

Kaynaklar
http://www.toplumdusmani.net/modules/wordbook/entry.php?entryID=1997
http://194.27.34.166/moodle/mod/folder/view.php?id=12
www.kasif.org.tr/downloads/YR3L42BE.pdf

hazırlayanlar: Yeter KARSLI, Maksut KAYA, Usman UMAR, Gürbey AYDEMİR, Ahmet BULUM, Ersin ALTAY, Deniz MUTLU



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder